De vanligaste frågorna om The MeatStick

02. februari 2023

DSC 4869

De vanligaste frågorna som vi får i vår kundtjänst angående The MeatStick.

 

  1. Varför kan jag inte ansluta min sond (probe)?


    Detta kan bero på flera saker. Först och främst måste du se till att sonden är laddad. Sonden ska laddas tills den gröna lampan på laddaren slocknar. Det kan också bero på att du inte är ansluten till din Xtender eller Wi-Fi Bridge. Om anslutningen går direkt från sond till telefon, och inte via Xtender eller Wi-Fi Bridge, kan räckvidden vara så låg som 1 meter om sonden är i en stängd grill eller ugn.

  2. Varför lyser min laddare rött?

    Det gör den eftersom batterierna i laddaren behöver bytas.


  3. Varför blinkar min Xtender grönt?


    Det gör den för att visa att den har en Bluetooth-anslutning till din telefon.


  4. Varför stämmer inte grillens temperaturmätare med vad min MeatStick visar?


    Detta beror på att temperaturen på köttet kyler ner omgivningen precis runt köttet. Dessutom stiger värmen uppåt, och ger högre temperaturer uppe under locket där grillens termometer ofta sitter.Om du använder t.ex. vattenbad under en stekning, kommer även detta att påverka temperaturen i grillen på grund av vattenavdunstning.



  5. Varför blinkar min laddare rött 5 gånger?


    Det gör den eftersom laddaren inte kan "se" din sond. Detta kan bero på att sonden är smutsig. Rengör därför sonden enligt beskrivningen i The MeatSticks-appen.

 

 

arrow_upward